Претражи овај блог

Нишанџија Инаџија






У црногорско-турском рату у бици за Бар Зарија Мишковић је био тобџија, и то тако добар нишанџија да му ни једна граната није подбацила. У једном моменту наиђе књаз Никола и видећи претешку ситуацију, рече Зарији:
—      Повлачи се, Васојевићу, са топом да те Турци не заробе.
—      Нема се куд даље од твога скута, господаре, — рече Зарија, припуњајући нову гранату вас црн од барута, и не гледајући на књаза.
Кад је књаз позвао Самаила Фатића и Тодора Миљанова, позове и Зарију Мишковића, па пошто је Самаила наградио и одликовао, обрати се Зарији:
—      А ти Мишковићу, шта ћеш да ти дам?
—      Ја сам добио што сам тражио, господаре!
—      Шта си добио, и од кога? — зачуђено ће господар.
—      Добио сам Бар, и рану, и мени је доста, господаре.
—      Добар нишанџија, али још бољи инаџија, — прогунђа књаз.